De staat ziet u als handelswaar, en niet als mens.

Naar aanleiding van het artikel met als veelzeggende titel “Wie toerist laat overnachten riskeert boete.” schreef Brecht Arnaert er dit over:

“Mensen die al jaren gebruik maken van websites als couchsurfing.org reageren vol ongeloof op dit initiatief van de overheid.”

==> Ongeloof? Maar mensen toch, dit is nog maar het begin. Of dacht u nu werkelijk dat u voor uzelf werkt? Dat u een vrij mens bent? Neen. U bent een fiscale slaaf, en uw enige reden van uw bestaan is het afbetalen van de staatsschuld. U bent een een bron van energie voor de parasiet die we de staat noemen, meer niet. Als u leeggezogen bent, dan mag u sterven. The Matrix, in real life.

Overdrijf ik? Ga het zelf even na. Het geld waarmee u uw collega-slaven betaalt, wat Oostenrijkers “fiatgeld” noemen, wordt uitgegeven op basis van staatsobligaties. Staatsobligaties, dat zijn leningen die moeten afbetaald worden met belastingen. En belastingen, dat zijn legale afpersingen van uw creativiteit en werkkracht.

Ik kan daarover zelf getuigen: op elke 100 euro die in mijn vennootschap binnenkomt, als winst, betaal ik 33,99 euro aan de staat. Dat op zich, is al een enorme diefstal, maar goed, mocht het daarbij blijven, dan zou ik gewoon nu en dan eens wat fiscaal vandalisme plegen.

Het gaat echter veel verder dan dat: de 66 euro die overblijft, die zit nog in mijn vennootschap. Maar die moet eerst nog naar mijn persoon komen. Zolang mijn winst in mijn bedrijf blijft zitten, kan ik u zelfs geen pint betalen.

En hupla, daar is de fiscus alweer. Ofwel haal ik dat geld (dat IK verdiend heb, waar IK risico voor genomen heb, waar IK mijn krachten in gestoken heb) uit mijn bedrijf als dividend en dan betaal ik 25 % belastingen op die 66.

Ofwel haal ik dat geld uit mijn bedrijf door mezelf een loon uit te keren, maar dat komt op hetzelfde neer: door de progressieve belastingsschalen in België zit praktisch iedereen meteen aan 25 %.

Wat ik dus ook doe, 16,5 euro van die 66 euro wordt afgeperst. Dat betekent dat ik nog 49,5 euro overhoud.

Het gaat echter nog verder dan dat.

Die 49,5 euro, die heb ik nu nog niet uitgegeven.

Op gelijk wat ik immers uitgeef, betaal ik, enkele uitzonderingen niet te na gesproken, NOG EENS 21 % belastingen, ofte 10,4 euro.

Ik houd nog 39,1 euro over.

Reken ik daarbij nog alle verplichte (en dus logischerwijs te dure!!!) verzekeringen bij die de staat mij oplegt, de accijnzen die het heft op alcohol, tabak en benzine (dat laatste via het perfide cliquet-systeem), de vele reguleringen en certificeringen die onnodige kosten veroorzaken, het feit dat IK mijn boekhouder moet betalen voor de administratie van de diefstal die de staat wenst te plegen (BTW wordt geïnd door de ondernemers, die die dan doorstorten aan de staat, NIET door de staat zelf), de logge overheidsadministratie die MIJN tijd verdoet (ook een belasting), de gemeentelijke opcentiemen en de vele kleinere afpersingen (vb: provinciebelasting, solidariteitsbelasting, invoerheffingen op sommige producten) van de overheid, en last but not least, inflatie, dan durf ik te stellen dat de belastingdruk in dit land geschat mag worden op 80 à 85 %.

Kom mij nu nog eens vertellen dat u vrij bent? Kom mij nu nog eens vertellen dat u het bent die beslist wat er met uw leven gebeurt? Niets van. Waar u mag over beslissen, dat is of u naar Thuis of Familie kijkt, en of u een Samsung, dan wel een IPhone gaat kopen (op krediet graag!). Maar de meest fundamentele keuzes, die heeft u niet. U beslist NIET wat uw kind op school leert. U beslist NIET over wie in uw land komt wonen. U beslist NIET welke taxi u gaat nemen. U beslist gewoonweg niets dat van enigerlei belang is.

Of toch! Gelukkig zijn er nog verkiezingen! Die laten u wél beslissen. U mag namelijk kiezen of u in de volgende legislatuur zal geslagen zal worden met een zweep van leer, dan wel met één van hennep. Maar geslagen (belast) wordt u zeker. Democratie, dat is het systeem waarbij de fiscale slaven mogen kiezen wie hen de volgende vijf jaar zal bestelen. Eigenaars van de belastingplantage zijn ze geenszins. Dat zijn de banken.

Nee, u heeft mij niet getroffen op een cynisch moment. Het is gewoonweg de realiteit. Als de overheid al gaat beslissen wie er in uw huis mag slapen, dan is de totalitaire staat niet veraf meer. Leeft u dus gerust nog even verder in de illusie dat 25 mei iets zal veranderen. Ik spreek u wel in november. Als de winter komt, en u betaalt zich daarenboven ook nog eens blauw aan energie, dan gaan we het nog eens hebben over al die mooie democratische principes.

Niet alleen ben je een fiscale slaaf, de staat ziet je als niets anders dan handelswaar die geld moet opbrengen. Herinnert u zich nog het artikel over de vrijheid dat je niet hebt?

Wie dacht dat de staat enigszin inzit met het welzijn of gezondheid van zijn “onderdanen” gelooft zeker nog in sprookjes. Oh ja, ze zitten er mee in, net genoeg om je te kunnen laten meedraaien in het systeem.

Op school wordt je net slim genoeg om te kunnen meedraaien in “het systeem”, maar dom genoeg gehouden om niet te beseffen wat er werkelijk aan de hand is op deze planeet.

Big pharma wil in eerste plaats winst zien. Die krijgen alleen van zieke mensen. Dus is het in hun grootste belang om mensen ziek te houden of ziek te maken. En de meeste dokters weten van niet beter.

Media houden je gewoon bezig met nietszeggend nieuws, entertainment en propaganda. Gewoon omdat je niet zou gaan nadenken.

De bankensector laat je geloven dat het geld die je daar op een rekening zet van jou is.

De overheid laat je in de waan dat het huis en de auto die je zogezegd gekocht hebt, van jou is. Als die toch van jou zijn, waarom vraagt de staat er dan geld voor? Verkiezingen veranderen niets, anders zou het al lang afgeschaft zijn.

En dan zijn er mensen die beweren dat slavernij afgeschaft is. Huh??

I am free

Hieronder nog een betoog van Pat Condell.

Een gedachte over “De staat ziet u als handelswaar, en niet als mens.

Geef een reactie

