De illegale praktijken van een deurwaarder en de fiscus.

Maandag kreeg ik het bezoek van een deurwaarder vergezeld van een politie-agent en een getuige. Een korte geschiedenis:

Voor 2012 (aanslagjaar 2013) had ik geen belastingaangifte gedaan. Resultaat: een ambtshalve aanslag van 9393,93€. geld

Halverwege juni ontving ik een document waarin stond dat mijn roerende goederen in beslag zouden genomen worden. Dit was géén officieel dwangbevel.

Op 3 juli ll ontving ik per aangetekend schrijven een “aanzegging van een uitvoerend beslag onder derden”. Wil zeggen dat ze bij derden gaan zoeken of ik daar vorderingen lopen heb. Wat niet het geval was. Er hing ook een dwangschrift aan vast. Deze was al niet geldig omdat er geen handtekening op stond. Gezien ik met die ontvanger geen enkel contract had, heb ik hem of haar een contractvoorstel verstuurd.

En maandag had ik dan bezoek van een deurwaarder en co. Die heeft alles opgeschreven en liet dan een “proces verbaal van uitvoerend beslag op roerende goederen” achter. Doordat de ontvanger de deurwaarder heeft gestuurd, heeft hij mijn contractvoorstel aanvaard. Bijgevolg heeft hij en de deurwaarder een factuur ontvangen. Die laatste werd bij deze ook in gebreke gesteld. Een kopie van die ingebrekestelling werd ter kennisgeving verstuurd naar de Nationale Kamer van Gerechtsdeurwaarders te Brussel. Ook werd er tegen die deurwaarder een klacht neergelegd bij de procureur des Konings.

FOD Financiën is een bedrijf zoals een ander met BTW-nummer die er enkel en alleen criminele praktijken op nahoudt: afpersing, intimidatie, samenzwering, slavernij, bendevorming, enz.

En een deurwaarder doet bijna niets anders dan diefstal, heling en medeplichtigheid aan bovenvermelde misdaden.

Geef een reactie

