Het verhaal van een Oekraïense vrouw

Onderstaande werd geschreven door Anastasia Limare, een vrouw afkomstig uit Oekraïne, en gepost op facebook. Haar Nederlands is niet perfect, maar het is begrijpbaar. Het is tenslotte de inhoud die telt.

“Beste vrienden,
Allen van u weten vast dat ik uit Oekraïne kom.
Op dit moment heb ik een oma Alla, in het Westen van het land, waar alles rustig is.
Maar mijn opa Anatolij (van vaders kant) en mijn oma Valentina (zijn tweede vrouw) wonen in het Oosten van Oekraïne, in Makeevka, 15 km van de center van Donezk.
Ja, ik ben heel erg bezorgt en voel me heel vaak machteloos. Maar ik pleit voor de waarheid, die voor veel te veel mensen in Europa , behouden wordt.
Wat ik nu u zal vertellen over de situatie in Oekraïne, komt niet uit NOS, CNN, BBC of dergelijke westerse mainstream media.
Mijn bronnen: regelmatige telefoon gesprekken met opa Anatolij en oma Valentian, Facebook contacten met mensen uit Slanvjansk, Donezk en andere grote en kleine steden in Donbass. Mijn opa Anatolij laat mij elke keer weten, dat hij genoeg heeft van alle leugens van Oekraïnse regering op tv en radio. Dat er genocide tegen gewone mensen in Donbass plaatsvindt, die door VS gestuurde wordt. Dat er ook in zijn stad, buitenlandse troepen rondlopen, die Oekraïnse leger helpen om Donbass steden aan te vallen. Opa en oma samen met de buren, hebben al een zelfgemaakte schuilplek in de kelder heeft voorbereid, voor het geval ook hun huis een Oekraïnse GRAD raket raakt..
Wat mijn opa en oma al maanden omschrijven, past niet in het beeld dat er door Nederlandse media al maanden wordt geschetst.
In realiteit, voert Oekraïense leger een planmatige genocide in het Donbass. Dagelijks worden kinderen, ouderen gedood door Oekraïense raketten, die worden afgevoerd op civile gebouwen, zoals privé huizen, scholen of ziekenhuizen. In tegenstelling, laat westerse mainstream media u weten, dat nieuwgekozen president Poroshenko ( met net uiteengevallen parlement), een democratisch politiek uitvoert in Donbass- namelijk de land vrijmaakt van terroristen vertegenwoordigd door pro- Russische separatisten.
Kijkend terug in het geschiedenis, werd er 11 mei 2014 door meerderheid van ongeveer 90% van de bevolking in Donezk en Lugansk regionen gestemd op federalisatie, dus separaat staat van Donezk en Lugansk Volks Republieken. Mijn opa en oma heben mij laten weten dat ze nog nooit hebben meegemaakt dat er zoveel mensen naar een stemlokaal hebben gegaan. Mensen bleven volgens hun tot 4 uur en meer in de rij staat om te mogen stemmen.Oma en opa hebben voor separatheid gestemd. Maakt dese feit ook hun separatisten?
De stem van meerderheid van Donbass volk werdt niet gehoord in Brussel, Washington, Berlijn en andere wereldsteden. Deze referendum werdt door ogen van westerse politiek absoluut genegeerd en als niet gerechtmatig verklaard. Daarom werden de eerste regerings dagen van democratisch verkozen president Poroshenko gevierd met brutale bombardering en velen doden onder bevolking in Donbass. Sinds die tijd krijgt zijn Anti Terroristische Operatie een diplomatische en financieel steun van VS en EU. En als u mainstream media berichtgeving gelooft, krijgt deze verborgen genocide in Donbass ook uw steun, helaas.
Het is verdrietig en tegelijkertijd lelijk, om alle leugens van Westerse media over Donbass en nu over vliegtuig crash te zien.rampplek MH17
In vliegtuig ramp zijn eenmalig mensen doodgegaan. En in Oekraïne en Palestina gaan elke dag onschuldige mensen dood! Elke dag is de rouwdag daar, dat door westerse politiek niet wordt gezien. Onbekende medeburgers leven is meer waard dan onbekende buitenlanders leven? Verdriet en woede van rouwende mensen in Nederland wordt versterkt door meteen de dader aan te wijzen en voor gerechtigheid pleiten- namelijk separatisten en persoonlijk Putin.
Op mainstream media wordt er ook niet veder op in gegaan, dat audio van gesprek tussen twee separatisten over het net neergesoten van grote passagiers vliegtuig, 1 dag VOOR het ramp is gemaakt. Komt er geen vraag in u bovenop dat er van te voren aan iemand was bekend dat vliegtuig zal neerstorten en dat daarvoor het audio bewust was gemonteerd? In mij wel. Meteen 20 minuten na het ramp worden de separatisten beschuldigd door Oekrainse regering. Binnen enkele uren liggen wereldwijd de kranten met “victims of Putin” op de voorpagina. Het gaat snel als een speer en ieder is zeker dat het separatisten waren, die vliertuig hebben neergeschoten.
In hetzelfde tijd, blijven veel onderzoeksvragen die door EU en VS niet worden beantwoordt, voordat er uiteindelijke schuildige aangewezen kan worden. Namelijk:
1. Waarom heeft vlucht afgeweken van zijn normale route? Vliegen boven het Donbass was al lang officieel verboten!
2. Waarom wordt de data van vliegtuigcoordinatoren ( die de vlucht naar Donezk hebben geleid) niet vrijgegeven door Oekrainse regering?
3. Waarom wordt het niet over BUK’s gesproken dat in het bezit van Oekrainse regering zijn en waarbij bij 1 BUK een misille mist?
4. Waarom zijn de satelliet data van de ramp plek op betreffende tijd wordt niet vrijgegeven door VS?
Hier worden meer punten besproken over de MH17 ramp. Er zijn meer mensen die zich meer afvragen, dan door mainstream media in ons schoenen geschoven wordt,
http://www.4thmedia.org/2014/07/mh17-16-central-issues-mustnt-be-ignored/
http://www.gewoon-nieuws.nl/2014/07/oekraiense-luchtverkeersleiding-gaf-mh-17-opdracht-voor-koerswijziging/#.U9B_6C0OQRc.facebook
Als ik u zal zeggen dat vliegtuig ramp is werk van Oekrainse regering die een Amerikanse plan van aanpak uitvoerde, zou u mij geloven? Dat is in mijn ogen een meer geloofwaardig verhaal. Vliegtuig ramp van MH17 is een zeer goede reden voor de VS om de rouwende Europa nog meer tegen Rusland te keren.
Nederlandse media versterkt de haat tegen Rusland door zielschurende verhalen van omgekomen mensen te publiceren. Ik heb de brieven van Nederlanders naar Putin gezien:
” Mr.Putin, ik hoop dat u blij bent met het dood van mijn dochter!” Meer haat,meer blinde daden. Zo is dat.
Beschuldigen van separatisten en Rusland komt als eerste uit de buis rollen, zonder dat er harde bewijzen tot nu toe zijn gevonden. EU en VS werken nu al samen om meer sancties aan te wijzen tegen Rusland- met uitzondering van Russische gas natuurlijk. Donbass city
Over gas gesproken. Als wij de achterliggende reden voor de burgeroorlog in Donbaas proberen te achterhalen komen we snel terug bij Nederland. Volgens de Amerikanse administratie heeft bezit Oekraïne een 3de na de grootste schaliegas velden in hele Europa van ongeveer 42 trillionen m2. Toevallig, komt een grote veld te liggen op de territorium van huidige Slavjansk en veder in Donbass. Al sinds jaren wordt interesse getoond door Shell, Chevron en Exxon Mobile om de schalie gas winning te starten. Shell heeft de tendor gewonnen om met winning in Donbass te beginnen. Nu nog mensen uit Donbaas gebied opruimen en het geld zal vloeien. Daarom steunt VS de huidige genocide praktijken van Oekrainse regering tegen hun eigen volk in Donbass. Nu ook de EU doet actiev mee. En Nederland helemaal.
Op deze moment worden de graanvelden in Donbass verbrandt door Oekrainse leger, zodat mensen daar geen oogst halen voor aankomende winter. Sinds maanden ontvangen mensen in Donbass geen medische hulp, pensioen en werkinkomens. Door de ogen van Oekrainse regering wonen er alleen naar separatisten in het hele Donbass. Zo worden allen afgebeeld, die JA voor een Volsk Republiek van Donezk en Lugansk hebben gestemd. Alle civile mensen hebben het gebied al lang verlaten, volgends de Oekrainse regering.Nee, helaas niet. Mijn opa en oma zijn ook nog daar.
Ik weet niet hoe ik mijn opa en oma kan helpen. Het is geen mogelijkheid om proviand of medicijnen naar Donbass te verzenden per post. Het wordt geblokkeerd en overgenomen door Oekrainse post. De corridoren naar Rusische grens, die als vluchteling stroken tot nu toe functioneren, worden steeds meer afgesloten door Oekrainse leger (OL). Door OL worden naar Donezk grote militaire wapens getransporteerd zoals BTR’s. Gisteren is een deel van stadsomgeving in Donezk helemaal door OL verwoest- alle gebouwen werden ruïnes. Mensen halen hun gedode dierbaren uit de puin. En dat gebeurt elke dag elders in Donbass..
Ik weet niet of de stadje van mij opa en oma het volgende doelwit van Oekrainse leger zal zijn. Mijn hart is met alle mensen in Donbass die elke dag in angst voor de dood leven.. Mogen de zielen die gedood werden rust vinden..
Op dit moment probeer ik alles te doen hier in het Westen, om de waarheid over de situatie in Donbass te verspreiden. Veder ga ik alles op alles zetten dat oma en opa het gebied verlaten en naar Rusland gaan, totdat hun huis door Oekrainse raket vernietigd wordt..
Ja naar Rusland, en niet naar Oekraïne. Omdat in het Westen van Oekraïne veel Russen haat is, net als in het West Europa.
Ook is mijn hart met mensen uit bezette Palestina, geruïneerde Syrië en andere oorlogsgebieden waar de mensen die achter VS politie staan, onvrede brengen.
Ik ben bereid om u eventuele vragen te beantwoorden.
Moge de waarheid ons vrij maken.
Vriendelijke groet,
Anastasia Limare”

Een gedachte over “Het verhaal van een Oekraïense vrouw

  1. Beste Anastasia Limare, ik geloof je, en niet dat ik anti westers ben, maar ik vertrouw de westerse regeringen niet. Amerika valt maar alles en iedereen aan en de eu rent er maar achteraan met de oogkleppen op. Hmm, wat klopt er niet… Ik neem niet zo maar alles aan wat hier op tv verteld wordt. Ik doe zelf mijn onderzoek, net als jij.

    Sterkte mvg Ronny van Gerwen

Geef een reactie

