Ongehoorzaamheid aan overheid officieel een psychiatrische stoornis

Oorspronkelijk verschenen op Xandernieuws en gebaseerd op dit artikel, alsook aangevuld met eigen commentaar.

U bent het niet eens met de overheid, vraagt zich af of ze u wel de waarheid vertellen en het goede met u voor hebben, en bent van plan om hen niet meer in alles te gehoorzamen? Dan bent u al vanaf 2013 officieel psychisch ziek en lijdt u aan ODD, Oppositional Defiant Disorder, oftewel een Oppositioneel Opstandige Gedragsstoornis (OOG). Deze omvat alle mensen niet ‘zich niet conformeren, en twijfelen aan (de) autoriteiten’. Sommige critici zijn bang dat deze nieuwe stoornis in de toekomst als voorwendsel gebruikt zal worden om alle tegenstanders van bijvoorbeeld de EU en het milieubeleid monddood te maken en desnoods in inrichtingen op te sluiten.

In de meest recente (vijfde) versie van het internationaal gehanteerde DSM (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders) worden mensen met OOG omschreven als ‘negatief, vijandig en openlijk ongehoorzaam’ en ‘snel geïrriteerd’.

De eerste versie van het DSM verscheen ongeveer een eeuw geleden en bevatte 7 stoornissen; in de vierde editie van 2010 was dat aantal al gegroeid naar 374, een stijging met maar liefst 77 psychiatrische aandoeningen in slechts 7 jaar tijd.

‘Mentaal gezond zijn steeds moeilijker’

Psycholoog dr. Paula Caplan was destijds een van de critici van het DSM-IV, en zei in een interview dat het er sterk op leek dat het ‘steeds moeilijker wordt om mentaal gezond te zijn… Nieuwe mentale ziekten bevatten arrogantie, narcisme, over-creativiteit, cynisme en antisociaal gedrag. In het verleden waren dat ‘persoonlijkheidskenmerken’, maar nu zijn het ziekten. En natuurlijk zijn daar behandelingen voor.’

‘Kwart van Amerikaanse bevolking heeft stoornis’

De kritiek is dan ook dat vooral de farmaceutische industrie en zorgsector geholpen worden door steeds meer mentaal zieke of ‘gestoorde’ mensen. Die hebben immers bijna allemaal medicijnen en therapeuten nodig. Zo steeg het aantal patiënten in Amerikaanse psychiatrische instellingen van 355.000 in 1955 naar ruim 4 miljoen in 2007.

Ook met medicijngebruik loopt de VS voorop: in 2010 slikte één op de vier vrouwen in Amerika pillen (zoals het bekende Prozac) voor een bepaalde psychiatrische aandoening, en zou in totaal een kwart (!) van de bevolking aan een mentale stoornis lijden.

Wel of geen medicatie?

Sceptici beweren vaak dat de meeste van deze medicijnen sowieso niet werken of zelfs een averechts effect hebben. Klinische studies en ervaringen wijzen echter uit veel mensen er wel degelijk baat bij hebben. In Nederland wordt er overigens veel voorzichtiger omgegaan met het stellen van psychiatrische diagnoses en het voorschrijven van medicijnen dan in de VS.

Tegenstanders van psychofarmaceutische middelen wijzen nogal eens op Albert Einstein, die in onze tijd hoogstwaarschijnlijk de diagnose ADHD en ook OOG zou hebben gekregen, omdat hij zich zo verzette tegen autoriteit. De redenatie is dat Einstein nooit zo briljant had kunnen zijn als hij ‘onder’ de medicatie had gezeten, maar dat valt natuurlijk nooit te bewijzen.

Vroege hulp kan erger voorkomen

Voorstanders van het DSM zeggen dat het aantal stoornissen in het handboek enkel is gegroeid omdat de kennis omtrent mentale aandoeningen zo is toegenomen. Waar vroeger mensen met bepaalde psychiatrische problematiek aan hun lot werden overgelaten, hun leven lang worstelden, werden buitengesloten of in een inrichting belandden (‘gek’ werden verklaard), kunnen zij nu tijdig –of in ieder geval eerder- worden gesignaleerd en geholpen.

Misbruik door politici

Medici, psychologen en psychiaters zullen ongetwijfeld het beste met hun patiënten voor hebben, maar politici zouden al die stoornissen wel eens voor hun eigen doeleinden kunnen misbruiken, zo vrezen sommige commentatoren. Voorbeeld: al in 1959 verklaarde Sovjetleider Nikita Krushchev dat ‘het duidelijk is dat mensen die zich tegen het communisme verzetten mentaal niet normaal zijn.’

Daar maakten de Sovjets meteen werk van; alle oppositie werd monddood gemaakt, gearresteerd en in psychiatrische inrichtingen of werkkampen (in onder andere het beruchte Siberië) gestopt.

Milieufreaks willen ‘klimaatontkenners’ gestoord verklaren

De afgelopen jaren gaan er in bepaalde kringen opnieuw stemmen op om mensen met een afwijkende, niet-politiek correcte mening op de één of andere manier uit te schakelen. Vooral vanuit de linkse milieuhoek wordt nogal eens gesuggereerd dat ‘klimaatontkenners’ –in werkelijkheid klimaatrealisten– geen stem zouden mogen hebben, feitelijk ziek en ‘gestoord’ zijn en daarom verplicht behandeld zouden moeten worden.

Ook vanuit Brussel zijn vergelijkbare suggesties gehoord over burgers die zich openlijk verzetten tegen de EU. De autoriteiten kunnen sinds 2013 in theorie officieel een beroep doen OOG, ‘anti-autoritair gedrag’, om tegenstanders van hun beleid ‘legaal’ de mond te snoeren. Het behoeft geen uitleg dat op het moment dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren de fascistische staat een feit zal zijn.

Bovenstaand artikel had ik ook al gedeeld op mijn facebook tijdlijn en dit was één van de reacties:

“Het is niet moeilijk om wetenschappelijk te bewijzen dat net iedereen die niet aan deze ziekte lijdt geestesziek is. Gehypnotiseerd beter gezegd. Zitten in een constante trance zoals een drugsverslaafde. Mediamanie. Kenmerkend aan een staat van hypnose is een verbroken verbinding tussen de zintuigen en de hersenen ( het interpretatiecentrum ).”

Hieronder kan je nog kijken naar een aantal video over het onderwerp.

Alan Gregg in gesprek met psychologe Paula Caplan:

Stefan Molyneux over mentale aandoeningen:

4 gedachtes over “Ongehoorzaamheid aan overheid officieel een psychiatrische stoornis

  1. Had eerder al gehoord van ODD maar nog nooit van de inzetting ervan voor politieke doeleinden. Kan je ze bron geven voor je stelling dat de EU dit vanaf 2013 in theorie daarvoor kan gebruiken?

    Thx alvast

  2. Wie heeft het recht om mij in mijn vrijheid te belemmeren en te denken dat ik ziek ben omdat niet gemanipuleerd wil worden in mijn denken en doen…! Wij mensen zijn ook een stukje natuur en moeten zuinig zijn met deze aarde en haar niet door winstbejag nog meer vervuilen en vergiftigen.
    Makkelijk, de mens onder medicatie te stellen dat zij bijna zonder eigen wil, dat doen wat corrupte leiders verlangen of opeisen…. Mens blijf jezelf en gebruik je verstand…. Immers heeft ons laatste hemd geen zakken en wij hoeven niets mee te nemen…! Dussssss…. geniet iedere dag óók van de kleine dingen om ons heen….

  3. hey ik zou graag een soort vrije ecodorp willen beginnen met onze eigen regels , wij moeten ons meer beginnen te organiseren en bij 1 komen zodat we sterker worden , luna , gelijk ik jouw hier hoor praten das juist het zelfde wat ik denk en zeg en diep uit m’n hart ook gemeend gezegd , mr ik voel me zo hulpeloos en alleen , echt ik moet hier weg uit dit klote systeem , en ik heb m’n huiswerk goed gemaakt de laatste jaren over natuurlijke huizen domes te bouwen en ik heb groene vingers heb ook al die aquaponics systemen leren bouwen , met afval dat ze weggooien , heb hier heel goeie plannen liggen ik tekene ben heel creatief m’r k heb veel gebreken ook gelijk op sociaal vlak en gehoorzamen n’r baasspelers en gelijk ik zeg ik zal niet weten hoe er aan te beginnen alleen m’r ik moet hier en wil hier uit dat systeem wil niet meer medeplichtig zijn , en ik heb ook ni veel geld nu wel spijtig ook al geloof ik er ni in , want dan kon ik land kopen wat eigenlijk in mijn ogen illegaal is want land mag niet te koop staan m’r ja om de wetsmonsters v je af te houden , ik heb nog tegen paar gezegd , m’r m’n vrienden krijg ik ni mee want die geloven nog in deze onzin , m’r ik al lang ni meer , alle en ze noemen mij gek omdat ik ni over koekjes en kalfjes wil praten , m’r alleen over die dingen praat al jaren mr tis eender waar ik zie of waar ik ben ik zie constant onrecht op alle manieren , mind controle , echt overal tis precies dak echt alles anders bekijk dan d meeste , m’r hoe kan je daar nu neffe zien of dat niet willen aannemen of gewoon da negeren das nog erger , awel ik kan dat niet ik kan dat niet meer aan ik en jullie ook en iedereen hier op de aarde , m’r nu spreek ik v’r mezelf ik voel dat ik weet dat ik ben zoveel meer dan dit wat ik nu ben, ik kan zo veel en toch blijf ik m’r falen om een uitweg te vinden , terwijl ik echt heel veel oplossingen gen bedacht ,echt waar want die open staan vinden dat allemaal een schitterende ideeën , awel bullshit ,waarom helpen ze dan niet om dat samen te verbeteren en er aan te werken , echt had ik m’n dochter niet gehad dan had ik hier allang ni meer geweest echt , ik heb niet bang v dood want ik wist dat toen ik klein was en nu nog ik heb dat altijd al geweten ni v ander m’r v uit mezelf dat niet zo iets bestaat als dood , – , + , das het leven altijd 2 , zelfs nu ben ik regelmatig aan’t denken om gewoon op te geven alles is beter dan blijven meedoen en weten wat ik weet nee , nee , heb al genoeg fouten gemaakt , awel de laatste tijd ben ik ten einde raad , terwijl ik goed zie zijn er nog gelijk mij , awel laten we zelf verandering zijn en samen komen praten ideeën wisselen ,en samen iets te doen want alleen ga het ons nooit lukken en hier blijven meedraaien is voor mij geen optie , ik wil zo niet zijn , ik ben beter dan dat heb gewoon kans nodig en hulp en dat telt voor jullie ook allemaal , ik ben direct bereid om mee te helpen aan iets positief opbouwend , want tis echt mogelijk , free energy , earth schips enzo die hebben meer luxe dan wij vind ik , echt ik wil dat ook bouwen , doen wat we moeten doen en doen waarom we op de eerste plek hier zijn gekomen , om te leren creëren en blijvend en in harmony en niets creëren dat kapot maakt en vervuild , want das vernietigen wat wij nu allemaal aan’t doen zijn , ik hou v h leven , ik hou v d aarde en de natuur echt , ik hou v de kinderen , hoe kan ik dat zeggen dak blijf meedraaien , ik wil geen hypocriet zijn of ne egoistische zak die te dom is om verder te denken dan z’n eigen zak , nee eerlijk ik hou te veel v mezelf om zo te zijn da kan ik niet meer , gelijk ik zeg en 100% weet ik ben beter en meer dan dat , wil het ni meer al moet ik onder de brug gaan leven tot ik wegrot

    • en nu effe over da belachelijk gedoe alle zie dat in een groter beeld , ik z’n gewoon ne simpele en JA best ne hele brave gast , m’r ik haat das ze me commanderen en zeker dat gelijk altijd en overal echt pippos zijn die met hun handen totaal niets kunnen wat al totaal echt abnormaal is , en zeg ni nee want dan ga je hier totaal af als het top punt van achterlijk zijn ok , ja gezegd d’r 1 die ni veel kansen he gehad en blij is met de gewone dingen , mr ok nu verder , en verstand die hebben zogezegd gestudeerd alle in wat mensen bang maken , mensen uitbuiten ,de aarde uitbuiten , controle freaks , mafketels , awel die moeten tegen mij hun BAKKES houden want v mij krijgen die geen aandacht , ne put v 10 meter diep gooit die erin zand erover en durft die hun naam dan nog eens uitspreken ok , dan ga je er ineens ook mee in . hoe kan ik die heel creatief is ben en hierover onzeker ben want dat word niet geaccepteerd dr jullie allemaal , nee ik moet gelijk ne achterlijke levende dode mee draaien en zoon achterlijke fabrieksjob waar je elke dag gefrustreerd v thuis komt en beseft dat je nog niet rond komt , en beginnen zuipen en je vrouw beginnen slaan en je kinderen dan ben je pas normaal he ,mijn creativiteit das ook een ziekte , mr wacht tot ik dood ben , dan gaan ze mijn naam kennen , das bij al die freaks en al die echte grote kunstenaars die ooit hebben geleefd he dat waren bijna allemaal anarchisten mr monarchist in m’n kop ok , ni gelijk bij echte zotte gelijk jullie de schapen die ni durven opstaan of ni eens durven te spreken of denken of voelen , o ja dat doet pijn he jezelf heel de tijd beliegen awel dan word je zo , m’r kijk is in de spiegel en weet 1 ding elk levend wezen met een ziel he ne fonkel in z’n ogen , awel zie je dat bij jullie is dat weg zo erg is het m’r blijven ontkennen wie is hier ziek ? eerlijk wie is hier ne echt achterlijke pippo en te dom om te zien WIE , alle komaan na , nooit zal ik me verlagen tot jullie zombies , nooit , dan mag iedereen tegen mij zijn en dan mogen jullie mij allemaal uitlachen awel zelfs dan niet want ik weet diep v binnen dak 200% gelijk heb en al die blijven media slikken , awel pak die vieze lul en duw het helemaal tot diep in jullie keel en blijven slikken , snap je het , lafaards zwakkelingen , meelopers , jullie zijn het leven ni waard ,ok , neem me mr kwalijk dak de harde realiteit in jullie gezicht zeg , en die mijn frustratie en boosheid kan begrijpen , respect , ik heb met m’n geboorte rechten gekregen gelijk ieder mens hier , ik wil m’n geboortesyndicaat terug , en onthoud 1 ding domme dooie zombies d’r is m’r 1 echt wettige wet das de natuur wetten , doe ni aan een ander wa ge zelf i wil is er ook 1 v , stomme kiekens wat doen jullie elke dag als jullie gaan slaven werken , awel mijn huis bevuilen ok , ja de aarde is mijn huis ook , jullie zijn onwettig bezig , jullie zijn zelfs geen mens meer want mens is mind , body & spirit ok , en ni anders kakkerelakken ,niemand mee beetje verstand luisterd ni of laat zich door jullie idioten niet beïnvloeden , m’r ooo ja dan gaan ze slaven politie none thinking zombie drones en leger gebruiken en hun hypocrieten normen en plichten opdringen , hoe zwak ben je dan komaan , jullie zijn evil mee gedaan ,en ik bepaal zelf wie ik haat en wie niet , ok , ik haat jullie die een ander evil opdringen ok ,ik ben voor de echte mensen als ik kan helpen doe ik het direct en ik pak nooit geld ervoor aan ok , ja d’r zijn nog zo idioten gelijk ik , helpen komt v je hart en ni anders want dan is het niet helpen meer , jullie zijn zelfs het totaal beeld kwijt , wie is hier zot of is links breinig ziek wie ? mijn realiteit is totaal anders dan , en onthoud 1 ding he ,koningen , polikiekes , overzeik , satanisten , echte terroristen ,zombie kan ni denken of spreken dus zwijg en leer eerst iets kunnen voordat je andere commandeert die 20 x meer kunnen ok , met jullie 2 linkse poten , achterlijke onzin zeikerds en al die hun serieus neemt is al even zot , de aarde is aan’t sterven , das echt , kijk allemaal in jullie kinderen hun ogen en zeg nog maar eens heel hypocriet dat je v ze houd , leugenaars , want als dat moest zijn dan sta je op en doe je iets want zei hebben geen rooskleurige toekomst hoor , en ja blijf m’r ontkennen , steek u kop in’t zand , zie he al degene die dit beseffen zijn normaal echt wel , en ik ben ermee weg fuck you

Geef een reactie

