De Platte Aarde

Nu begin ik toch wel te twijfelen. Donquijotte zou wel eens gelijk kunnen hebben. Wat denken jullie?

Update:

Onderstaande theorie klopt dus uiteindelijk toch niet:

  1. Op deze website kan je een directe vlucht boeken van Johannesburg (Zuid-Afrika) naar Sydney (Australië). Vliegtijd bijna 12u. Die vliegtijd zou bij een platte aarde een pak langer duren.
  2. Hoe zit het met het verschil in dag en nacht?
  3. Hoe wordt de zwaartekracht dan gegenereerd?

Ik heb deze mail naar Roscosmos verstuurd:

Dear

Some claim that the earth is a globe, others claim that it is flat.

Can you provide me with irrefutable evidence which can not be debunked in any way (live video link, witness report, etc) that one of the two is correct? Make sure that the evidence you send me is not tampered with in any way. That means: the raw uncensored and uncut version.

Nu is het wachten op een antwoord.

DonQuijotte

download (1)

Na eerder enkel Youtube filmpjes over de platte aarde van anderen geplaatst te hebben leek het me tijd geworden ook zelf iets hierover te schrijven.

Al in de 70er jaren las ik eens over mensen die geloofden in een platte aarde. Druk doende met school, vriendinnetjes en feestjes deed ik die Flat Earth mensen af als één of andere Christelijke sekte met rare ideeën. De Flat Earth beweging had destijds ook een religieuze ondertoon als gevolg van teksten in religieuze boeken en dat stond lijnrecht op mijn atheïstische Aristotelische levensvisie van destijds.

De afgelopen jaren zag ik tijdens het surfen op het internet weer steeds vaker van die Flat Earthers voorbij flitsen. Tot een jaar geleden drukte ik het weg als zijnde onzin van die religieuze sekte waar het vanuit ging volgens mij. Toen, tijdens een zoektocht naar informatie over de mogelijke vlucht van Hitler naar Argentinië, kwam ik via…

View original post 1.149 woorden meer

7 gedachtes over “De Platte Aarde

  1. Hoe schattig. 🙂 Gewoon je ogen gebruiken is voldoende overigens om te beseffen dat de aarde rond is.
    Maar dan moet je ze wel opendoen natuurlijk.

    • @ipsyllon,Verklaar eens waarom dat er op Wikipedia bolvormige Aarde er eigenlijk gewoon geen bewijzen staan en bitter weinig informatie en 1 extra linkje?@Stevie Wonder heeft bij Donquijotte al maanden om een logische verklaring gevraagd,nog steeds heeft niemand deze logische vraag beantwoord,kijk ook maar eens op wikipedia platte aarde hoeveel bewijzen,info en extra links daar staan,Stevie Wonder heeft helemaal gelijk dat het 1 van de Smoking Gun’s is waarom dat de Aarde Plat is,om het feit dat Wikipedia geen bewijzen en informatie en maar 1 extra linkje kan geven op bolvormige Aarde.

      • Heb je eigenlijk de pagina’s op wikipedia ooit gelezen? Dan zou je zo’n domme dingen niet zeggen.
        Trouwens, een algemeen erkend feit als de bolle aarde, wat je gewoon kan ZIEN als je wil en kan zien, staan ontkennen omdat JIJ denkt dat er niet genoeg op wikipedia te vinden is, is zo onstellend zwak, dat hoeft eigenlijk geen tegenargumentatie. 🙂

        Heb je al geprobeerd om bij een zonsondergang aan zee, daarna naar een hoger punt te gaan?
        Dan zie je de zonsondergang nog eens, een duidelijk bewijs dat de aarde bol is.
        En als je dan ook nog eens kijkt naar de slinger van foucault, zie je dat de aarde draait.
        Waarom je wil ontkennen wat iedereen kan zien is een raadsel.
        Hier live video vanuit ISS, wat zie je : een pannekoek of een bol. 🙂

        http://www.ustream.tv/channel/live-iss-stream

      • @ipsyllon daar moet ik je toch echt ongelijk in geven,want er staat bitter weinig,zowel niks op wikipedia bolvormige aarde,je zou toch moeten verwachten dat er zeer veel foto’s,bewijzen,links,info staan,of minstens evenveel wat er op wikipedia platte aarde staat,ik was eigenlijk best wel geschockt ,want ik verwachte juist het tegenovergestelde,nu kun jij wel zeggen dat ik niet goed lees maar er staat gewoon eigenlijk niks,normaal zou je toch een hele waslijst aan info,bewijzen,foto’s moeten zien of vinden op wikipedia bolvormige aarde.En de foto van die Apollo maanlanding uit 1972,is gewoon nep,want alle maanlandingen zijn nep.Dus ik weet niet hoe jij dat ziet,maar volgens mij hapert er toch iets aan je verklaring,en ga je van de hak op de tak.Ieder normaal denkend mens,zou moeten verwachten dat er zeer veel links,bewijzen,foto’s,info zou moeten staan op wikipedia bolvormige aarde en zeer weinig info,links,bewijzen,op wikipedia platte aarde.

  2. Beste blinde stievie, er zijn vele honderden wikipedia-pagina’s over de aarde, in tientallen talen. Wat daar wel of niet opstaat bewijst NIETS, want het is een online encylcopedie die vrij te bewerken is. Als jij vind dat er op wikipedia geen bewijs staat dat de zon licht geeft, is dat dan BEWIJS dat de zon geen licht geeft? Hoe naief en dom moet je zijn om dat soort argumenten nog maar te overwegen? Zelfs kinderen van 10 zien al in dat zoiets niet kan. 🙂
    Ik herhaal : je kan gewoon met je ogen ZIEN dat de aarde een bol is.
    Waarom kijk je niet? Ofwel WIL je niet en ben je een steenezel,ofwel KAN je niet en ben je blind.
    Maar waarschijnlijker nog : je bent een blinde steenezel. juist he?

    • Aan de reactie te zien,ben je dus echt een niet al te snugger,en reageer je daardoor met verzinsels en zeer agressief.Bij deze laat ik het hierbij.Want het is zinloos,om met zo’n mensen op een normale manier in discussie te gaan.Ik heb wel betere dingen te doen.Wat een agressie zeg,en dat alleen om de platte aarde?

  3. Mag ik aan iedereen vragen om beleefd te blijven tegen elkaar? Dus iemand uitmaken voor wat dan ook, hoort hier niet.

Geef een reactie

